Radek Štěpán
PR článek

Jaká je moderní podoba PR článku?

Vcelku pozoruhodná otázka. Když si nějaký inzerent přeje sepsat a publikovat PR článek na některém z mých magazínů, rozhodně se jako PR článek tvářit nebude! To je totiž základ celé magie působení reklamy. Jestliže bych vyloženě sepsal chválu na konkrétní produkt či službu, s největší pravděpodobností by byl efekt minimální, spíše nulový. Můj magazín by se tím v podstatě degradoval a zobrazení článku by bylo na minimu. Inzerent by za své peníze nedostal to, co potřebuje. Jakým stylem tedy PR článek píšu?

Návod k nějaké činnosti

Lidé hledají na internetu především různí návody. Není divu, spousty činností si vyžadují vcelku komplikované řešení. Vždyť třeba i počítačové hry typu RPG či adventury často nelze dohrát bez prostudování podrobného návodu! Stejně tak je to třeba se zahradničením či některými drobnými úkony v domácnosti, kvůli nimž není třeba povolávat drahého specialistu. Pokud dáte čtenáři alespoň z poloviny to, co potřebuje, příště se k vám vrátí! A to nemluvím o tom, že váš článek je vysoko ve vyhledávačích, ač nemá nějakou extra vypovídající hodnotu. V diskuzi vám mnohé relevantní informace čtenáři doplní…

Nestranná recenze produktu

I na recenze produktů či služeb uživatelé na internetu slyší! Jen je třeba dát pozor, aby se nejednalo o recenzi, která bude příliš okatě kladná. I to se bohužel může stát. Nic dokonalého ještě nikdo nikdy nevynalezl! Pokud bude u produktu více chyb, určitě to není na škodu. Udáte-li jako mínus vyšší cenu, také se nic nestane. Kdo si chce danou věc zakoupit, stejně tak učiní, ať už stojí sebevíc peněz.

Odstrašující příklady

Upřímně, poslední metodu takřka nepoužívám. Nemám rád pomlouvání jakékoli konkurence. Skutečnost je ovšem taková, že mnohdy lidé právě na negativa slyší. Sami můžete přiznat, kolikrát jste si četli mnohem dříve třeba na Heuréce nebo Alze dříve negativní recenze a až poté ty kladné…

Zanechat komentář