Radek Štěpán
Čtenář

Znáte svého čtenáře?

Provozujete magazín, blog anebo jakýkoli jiný typ stránek, jež se vyznačují především zajímavým obsahem? Pokud ano, rozhodně byste měli odpovědět na otázku sloužící jako nadpis tohoto článku kladně! Čtenář je pro vás totiž alfou a omegou nejen v návštěvnosti stránek, ale především v generování zisku. Vašeho čtenáře byste měli dokonale znát, a to především z hlediska věkové skupiny, zaměření a třeba i pohlaví. Nástroje k rozpoznání takovéhoto publika jistě existují v čele s Google Analytics. Přesto není problém i intuitivně poznat, o jaké lidi se jedná.

Na zájmech záleží…

Každopádně. Jestliže dám jako příklad svůj vlastní web nasezahrada.com, zjistím, že veškeré čtenáře pojí hned několik zájmů. Tím prvním je samozřejmě pěstování nejrůznějších rostlin a plodin. Mnohdy ale čtenáři přicházejí také s tím, že potřebují něco získat. Typickým příkladem budiž článek týkající se sušení vlašských ořechů, který na sebe navázal spousty lidí, jež mezi sebou komunikují, protože vlašské ořechy aktuálně potřebují.

Věkové různé skupiny přemýšlí rozdílně

Když budu opět vycházet z čtenářského publika těch samých stránek, zjistím, že převážnou většinu tvoří důchodci, případně lidé staršího či středního věku. Všechny spojuje opět zájem v podobě zahrady. Hledají si rady, kterými by si poté mohli pomoct. Samozřejmě potřebují rady zdarma a v co nejvyšší kvalitě. Toho se jim ale bohužel většinou nedostane. Naopak na cestovatelský web svetcestovatele.cz přichází mladší lidé se zájmem o cestování.

Na pohlaví až tolik (ne)záleží

U magazínů zmiňovaného charakteru na pohlaví v podstatě nesejde. Pokud ovšem máte portál zaměřený výhradně na ženy, rozhodně články budete muset cílit přímo na ně. Optimálními tématy jsou vztahy, kosmetika, bulvár a podobně. Mužské publikum nasytíte texty o alkoholu, fotbalu apod. Ženy naopak slyší na módu, kosmetiku a další odvětví.

Zanechat komentář