Radek Štěpán
Nevtíravý PR článek

Nevtíravý PR článek: To je, oč tu běží…

Výraz PR článek je už sám o sobě poněkud nevděčný. Vždyť většina čtenářů si ho spojuje s reklamou. Ta je stále ve společnosti vnímána poněkud negativně. Jen si vezměte třeba vhazování letáků do schránek. Ne mnohých se setkáme s nápisem jasně deklarujícím, že reklamní letáky nejsou vítány. To samé platí i o reklamě v televizi. V polovině filmu prostě obrovsky naštve! Hezký leták anebo povedená reklama dokážou sklidit obdiv i v době, kdy si zrovna žádné reklamní sdělení nežádáte! U PR článků je situace stejná! Když se podaří, není co řešit! Jde to? Samozřejmě. Já se pokusím ukázat, jak na to.

Jasné a cílené sdělení

Internet je přeplněný různými články s délkou několika normostran a nic neříkajícími texty. Nikoho už nezajímá, že tyto články jsou sebepodrobnější, sebepřesnější a psané skutečnými odborníky! Už dávno v minulosti se hovořilo o tom, že v jednoduchosti je síla. U kvalitních PR sdělení to platí několikanásobně. Stejně tak lze přidat i trochu nevtíravého humoru. Jen si vzpomeňte na vánoční reklamu na Kofolu. Naprosto triviální sdělení, trocha vtipu a hurá, maximálně efektivní reklama je na světě.

Nesnažte se a priori zaujmout!

Přesně tak, reklamní sdělení, které chce šokovat, je dávno minulostí. Ano, říká se, že je lepší špatná reklama než nevýrazná. Pracovat s negativními emocemi ale také není optimální. Je si vzpomeňte na reklamy s pracími prášky v minulosti. Hnus, raději prát na valše a se starým Jelenem. ( Pozn. pro mladší – mýdlo). Kvalitní PR článek se vlastně jako reklamní ani netváří.

Životní situace, návod, etc.

Co člověka na internetu zajímá nejvíce? Nové informace vedoucí k návodům týkajícím se jistých činností. Ať už potřebujete dohrát hru, opravit dům anebo vypěstovat něco na zahradě, hodí se vám návod. I takto může PR článek vypadat a bude nadmíru úspěšný. Nevěříte? Důkaz je tady: http://nasezahrada.com/navod-na-pestovani-sundaville/.

Zanechat komentář