Prosinec 7, 2017
Kategorie: Novinky, Online marketing

Jak ohodnotit zpětný odkaz a nenapálit se?

Prosinec 7, 2017
Kategorie: Novinky, Online marketing

Nezpochybnitelné pravidlo SEO zní, že kvalitní optimalizace webu pro vyhledávače se neobejde bez kvalitních zpětných odkazů. Odkazy vedoucí z cizích webů na ten váš jsou pro dnešní algoritmy vyhledávačů nesmírně důležité a žádný významný posun ve výsledcích vyhledávání bez nich nelze očekávat. Vyhledávače ale již dávno nejsou hloupými nástroji, které jen mechanicky sčítají počty takových odkazů, mnohem více hledí na jejich kvalitu. Za kvalitní odkaz potom považují ten, který na váš web odkazuje z textu tematicky příbuzného obsahu vašich stránek a který má sám o sobě slušnou kvalitu. Jak to ale poznat? Jakým způsobem svoje zpětné linky vytvářet? A má cenu za ně platit?

Relevantní odkazy

Relevantní odkazy

Jak již bylo zmíněno v úvodu, web, na kterém chci mít odkaz na své stránky, by měl být z hlediska obsahu relevantní. Zvláště pokud jste ochotní za zpětné odkazy platit, neplýtvejte penězi za linky na zcela nesouvisejících webech nebo stránkách s obecným obsahem (výjimku tvoří opravdu známé weby s vysokou autoritou). Umístění odkazu na tematicky příbuzném webu navíc výrazně zvyšuje šanci, že oslovíte lidi, které budou vaše stránky zajímat a skutečně na odkaz kliknou. V tomto případě tedy nejde jen o pouhé ladění technických parametrů.

Kam s odkazem

Kam s odkazem?

Na otázku, kam nechat odkaz na webu umístit, neexistuje jednoznačná odpověď a vždy záleží na konkrétním případě. Obecně je dobré mít odkaz přímo na domovské stránce, za určitých okolností je výhodný i odkaz umístěný např. v zápatí, které se zobrazuje na všech podstránkách daného webu.

Kvalita a pověst webu

Kvalita a pověst webu

Posuzujete-li kvalitu webu, na který chcete umístit své odkazy, zaměřte se na to, zda je na webu unikátní, kvalitní obsah, v jakém rozsahu publikuje propagační články a na jaké weby odkazuje. Užitečné je vědět i to, jak se web rychle načítá nebo jaká je struktura jeho vnitřního provázání. Pokuste se vyhýbat webům, které nemají jiný účel, než vydělat svému majiteli peníze prostřednictvím prodeje reklamy. Čas věnujte i analýzou historie webu a jeho vývoje. Má již web dlouhou historii? Pokud ano, je slušná šance, že bude disponovat autoritou.

Zajímavé informace vám dodá i zhodnocení odkazového profilu webu. Pomocí nástrojů jako je Ahrefs můžete snadno zjistit, odkud na daný web vedou odkazy, kolik jich je a o jak kvalitní linky jde. Opět není překvapením, že jediný odkaz z webu velké, známé firmy má neporovnatelně vyšší význam než tucty linků z bezvýznamných a nesmyslných katalogů apod.

Jak vybírat

Jak vybírat?

Nákupu zpětných odkazů se vyhnout prakticky nelze. Ale znát parametry důležité pro zisk kvalitních zpětných odkazů je jedna věc, převést to do praxe a mít jistotu, že jsem peníze za jejich nákup utratil opravdu smysluplně je věc druhá. Jako v mnoha jiných případech, nepočítejte s přesným návodem na to, jak zpětné odkazy získat. Jedinou cestou je poctivé studium webů, na základě kterého se následně rozhodnete, anebo kvalitní linkbuilding u spolehlivé firmy.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *