Radek Štěpán
Náhled reklama

Google AdSense: Jaké formáty reklam používám

Použití reklam od Googlu je poměrně frekventovanou záležitostí podobně, jako je tomu u reklamního systému Sklik od Seznamu. Jestliže vlastníte web a chcete získat peníze pouze za prokliky, pak se jedná o optimální záležitost. U jakýchkoli jiných affiliate systémů musíte jednoznačně čekat na konverze, tedy realizaci objednávky. To už je poněkud složitější. Poměrně náročné je také odhadnout optimální formáty reklamních bloků. Ani já to stále příliš neumím, nicméně mám již vytipované takové, které dokážou nějaké peníze vygenerovat.

728×90: Klasika u textu a v horní části stránky

Poměrně často využívám formátu 728×90. Perfektně se mi hodí do horní části webů, kde mám pouze logo. Tato pozice je vcelku frekventovaná a kliky přicházejí. Hodně se ale všechno odvíjí od konkrétního typu aktuální reklamy. Pokud přijde návštěvník přes článek, na homepage se fakticky nedostane. Uživatelský pocit takto zrovna dvakrát nezlepšíte, nicméně především u magazínů je každá koruna dobrá. Jinak se ale tento formát reklamy optimálně uplatňuje pod konkrétními články. Tady se často vyplatí spíše volit konkrétně cílenou reklamu třeba z Heuréky.

V sidebaru vítězí 336×280

Nenechte se mýlit, tento formát nepoužívá každý. Hodně se prosazují dlouhé svislé pruhy anebo 250×250. U mě vítězí formát 336×280. Do postranní lišty se mi optimálně hodí rozměrově a z hlediska celkové sdělnosti jde také o velmi dobrou volbu. U Googlu nabízejí takovýto formát standardně. Sklik jej nenabízí a u affiliate systémů se jedná také spíše o méně frekventovanou variaci. Jejich provozovatelé se ale při vyšší proklikovosti rádi přizpůsobí.

336x280

Responzivní jednotky

V poslední době se hodně prosazují responzivní jednotky. Dávají se do sidebarů, ale i na homepage. Perfektně se přizpůsobí volnému prostoru na webu a padnou tam jako ulité. Zatím je na webech zkouším a prokliky i nějaký malý zisk přichází, za což jsem rád. Pokud máte s reklamními bloky více zkušenosti, budu rád, když se o ně podělíte v komentářích.

Responzivní jednotka

 

Zanechat komentář